Projekt zakończony, ale my działamy dalej! Odwiedź serwis internetowy Pracowni Zrównoważonego Rozwoju ➔

Aktualności

Wypowiedz się o Polnej – wypełnij ankietę internetową!

Wypowiedz się o Polnej – wypełnij ankietę internetową!

Jednym z etapów konsultacji na ulicy Polnej jest mapowanie i zliczanie użytkowników ulicy oraz badanie ich potrzeb odnośnie jej przyszłego zagospodarowania. Rozpoczęliśmy już badania, dzięki którym sprawdzimy natężenie ruchu, poznamy użytkowników ulicy oraz ich potrzeby. Jeżeli korzystasz z ulicy Polnej, też możesz wypowiedzieć się o ulicy! Wypełnij ankietę internetową dostępną po kliknięciu tutaj. Wszystkie zebrane opinie zostaną … Kontynuuj

NOWA POLNA – zabierz głos w sprawie przebudowy ulicy!

NOWA POLNA – zabierz głos w sprawie przebudowy  ulicy!

Rozpoczynamy kolejny etap projektu Przepis na ulicę – konsultacje społeczne dotyczące wypracowania koncepcji przebudowy ulicy Polnej. Wspólnie z mieszkańcami Torunia chcemy przygotować koncepcję przebudowy ulicy Polnej na  odcinku od Szosy Chełmińskiej do Szosy Okrężnej. Rozpoczęliśmy już badania w przestrzeni ulicy, dzięki którym  sprawdzimy natężenie ruchu, poznamy użytkowników ulicy oraz ich potrzeby. W najbliższych dniach na … Kontynuuj

Zdecyduj jak zmieni się Stara Droga! Zgłoś się do Grupy Roboczej

Zdecyduj jak zmieni się Stara Droga! Zgłoś się do Grupy Roboczej

Do wtorku 20 maja czekamy na zgłoszenia do Grupy Roboczej na Starej Drodze, która wypracuje koncepcję przebudowy ulicy. Mamy już zgłoszenia od 10 osób. Jeżeli też chcesz zdecydować jak zmieni się Stara Droga zgłoś się do Grupy Roboczej wypełniając formularz.

Czego brakuje w przestrzeni ulicy Stara Droga?

Czego brakuje w przestrzeni ulicy Stara Droga?

Prezentujemy wyniki badań przeprowadzonych wśród mieszkanców ulicy Stara Droga. Oprócz rozmów z mieszkańcami, wykonaliśm y badania przestrzeni. Sprawdzaliśmy, kto, kiedy i jak często korzysta z przestrzeni tej ulicy. Wyniki diagnozy społecznej zaprezentowaliśmy na spotkaniu z mieszkańcami i przedstawicielami Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu. Spotkanie odbyło się w dniu wczorajsyzm tj. 15 maja 2014 r. Relacja … Kontynuuj

Mieszkańcy Starej Drogi zdradzą swój Przepis na ulicę

Mieszkańcy Starej Drogi zdradzą swój Przepis na ulicę

  Serdecznie zapraszamy mieszkańców oraz sympatyków projektu Przepis na ulicę na spotkanie dotyczące przebudowy ulicy Stara Droga. Poza mieszkańcami w konsultacjach uczestniczyć będą przedstawiciele Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu. Spotkanie odbędzie się w najbliższy czwartek 15 maja (czwartek) 2014 r. w Domu Muz ul. Okólna 169. Początek spotkania o godzinie 18.00. Na spotkaniu podsumujemy pierwszy … Kontynuuj

Przepis na twoją stronę

Przepis na twoją stronę

Jeśli chcecie nam pomóc promować ideę „Przepisu na Ulicę”, można umieszczać poniższe grafiki na stronach www, na FB i innych miejscach. Wszystkie grafiki można pobrać z zakładki „Dla mediów”  

Zielona ulica

Zielona ulica

  Zieleń może zupełnie odmienić charakter ulicy. Zmienić ją w atrakcyjną przestrzeń publiczną. Dobrze zaplanowana roślinność daje mieszkańcom mnóstwo korzyści. Zieleń oczyszcza powietrze i chroni przed hałasem. Latem tereny zielone są zdecydowanie chłodniejsze. Ulica może posiadać także system odzyskiwania wody deszczowej, aby jednocześnie nawadniać przydrożne rośliny. Woda deszczowa wykorzystana do nawadniania http://www.museumofthecity.org/portlands-green-streets/    

Śluza rowerowa

Śluza rowerowa

Śluza rowerowa to wydzielony przed skrzyżowaniem fragment ulicy, przeznaczony dla rowerzystów. Stosuje się ją w miejscach, gdzie funkcjonuje sygnalizacja świetlna. W praktyce chodzi o wydzielenie dla rowerzystów i motorowerzystów jezdni między skrzyżowaniem a zatrzymującymi się przed nim samochodami. Osoba jadąca jednośladem może w ten sposób zająć bezpiecznie miejsce przed samochodami, zanim czerwone światło zmieni się … Kontynuuj

Strefa Uspokojonego Ruchu

Strefa Uspokojonego Ruchu

Obszar w mieście, w którym celowo ogranicza się prędkość i natężenie ruchu samochodowego w celu poprawy jakości życia mieszkańców. Najczęściej prędkość samochodów ograniczana jest do bezpiecznych 30 km/h – stąd takie strefy często noszą nazwę Tempo30. Efekt taki uzyskuje się poprzez odpowiednią organizację ruchu, a także zmiany w ukształtowaniu samej jezdni. Stosuje się różne techniczne … Kontynuuj

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress